Prediktivno vodenje letala s pomočjo strojnega vida
 

Satja Lumbar1, Gregor Dolanc1, Stanko Strmčnik1, Darko Vrečko1, Drago Matko2
1) Inštitut Jožef Stefan, Ljubljana
2) Fakulteta za Elektrotehniko, Univerza v Ljubljani
satja.lumbar(a)ijs.si


Povzetek:

V tem članku podajamo pregled vsebine in trenutne rezultate mednarodnega projekta PEGASE (helicoPter and aEronef naviGation Airborne System Experimentations) šestega okvirnega programa (6th FP). Cilj projekta je možnostna študija za razvoj sistema za avtomatsko pristajanje letal ter helikopterjev s pomočjo strojnega vida. Sistemi za avtomatsko pristajanje oziroma za pomoč pri pristajanju obstajajo in so v uporabi že relativno dolgo, vendar pa vsi ti sistemi slonijo na navigacijski opremi, ki ni locirana le na letalu, pač pa tudi izven letala, bodisi na letališču bodisi v okviru navigacijskih satelitov. Navigacija poteka s pomočjo signalov, ki jih oddaja navigacijska oprema izven letala in sprejema navigacijska oprema na letalu. V redni uporabi je nekaj tovrstnih sistemov, najbolj pogost je t.i. ILS (Instrument Landing System), ki sloni na navigacijski opremi na letališčih, uporablja pa se tudi GPS, ki sloni na satelitski navigaciji.

pdfCeloten članek...